ZOO Wroclaw ZOOPROJEKTUJ KAMPANIĘ DLA ZWIERZĄT - II edycja

Witamy na stronie Wrocławskiego Zoo!

Godziny otwarciaKUP BILETPrzekaż darowiznę Language:
Odwiedź:

ZOOPROJEKTUJ KAMPANIĘ DLA ZWIERZĄT - II edycja

2021-05-18
ZOOPROJEKTUJ KAMPANIĘ DLA ZWIERZĄT - II edycja

Po sukcesie pierwszej edycji konkursu „ZOOprojektuj kampanię dla zwierząt” nie mogło być inaczej. Ruszamy z drugą edycją – tym razem graficy będą mieć za zadanie stworzenie projektu, będącego wyrażeniem misji ZOO Wrocław i Fundacji ZOO Wrocław DODO. Do wygrania nagrody o wartości ponad 5 tys. zł.

ZOO i Fundacja wspiera 37 projektów ochrony ginących gatunków na całym świecie! Mapę projektów znajdziecie Państwo tutaj:

https://map.eaza.net/.

W ubiegłym roku wspólnie przekazaliśmy 615 tysięcy złotych na ratowanie zagrożonych wyginięciem gatunków na całym świecie! Wspieramy pingwiny przylądkowe, których w naturze zostało zaledwie 2 procent. Chronimy myszojelenia (kanczyla srebrnogrzbietego), który okazał się szczęśliwe odnalezionym zaginionym gatunkiem; ratujemy przed kłusownikami pangoliny, najczęściej nielegalnie sprzedawane zwierzęta świata. I wiele, wiele innych…

- Mamy prawdziwy potop: degradacja środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i wylesianie, nadmierna konsumpcja to zjawiska, które są już na miarę prawdziwej klęski. Współczesne ZOO to taka Arka Noego. Próbujemy przewieźć na bezpieczne wody tyle gatunków, ile się tylko da. A potrzebujących jest coraz więcej. Jesteśmy ze swoim wsparciem na 4 kontynentach – mówi Radosław Ratajszczak, Prezes ZOO Wrocław. - Tę misję trzeba promować. Jest ona także niezwykle istotnym elementem naszej edukacji. Szerząc wiedzę o zagrożonych gatunkach, uczymy postaw proekologicznych, zrównoważonej konsumpcji i rozumienia przyrody. Także tej wokół nas!

Dlatego potrzebny jest graficzny emblemat, swoisty logotyp, stanowiący wyrażenie tych wszystkich działań i wartości. Zachęceni sukcesem ubiegłorocznego konkursu, postanowiliśmy oddać to w ręce grafików.

Nasz konkurs pod tegorocznym hasłem „ZOO i DODO na ratunek” rusza 18 maja. Rozstrzygnięcie nastąpi w połowie czerwca. Dzięki współpracy z AMS Polska, plakaty ze zwycięskim projektem pojawią się na 50 citylightach w dużych miastach w Polsce.

Patronat nad konkursem objął Jacek Sutryk, Prezydent Wrocławia.

W jury konkursu zasiadają:
Prof. Wojciech Pukocz – rektor Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu
Dr Paweł Napierała – Związek Polskich Artystów Plastyków
Mariusz Wszołek – zastępca dyrektora Instytutu Grafiki SWPS we Wrocławiu
Przedstawiciel AMS Polska
Karolina Bieniek, Dyrektor Fundacji Art Transparent
Joanna Gębal – Ilustratorka i graficzka
Radosław Michalski – dyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego w imieniu Jacka Sutryka, Prezydenta Wrocławia
Radosław Ratajszczak – Prezes ZOO Wrocław
Anna Mękarska – Prezeska Fundacji ZOO Wrocław DODO 

Partnerem konkursu jest Fundacja ArtNova

Sponsorzy nagród: Centrum Handlowe Magnolia Park oraz RSvend sp. z o.o.

Laureat konkursu otrzyma nagrodę o wartości 5 240 zł (w postaci bonu zakupowego do CH Magnolia Park o wartości 3 tys. zł oraz 2 tys. zł od firmy RSvend w formie pieniężnej oraz dwie karty roczne do ZOO Wrocław).

Ubiegłoroczna edycja przerosła oczekiwania organizatorów. 151 osób zgłosiło 191 prac, z których zakwalifikowano do konkursu 174. Jury miało więc nie lada orzech do rozgryzienia. Ostatecznie zwyciężył plakat autorstwa Roberta Cybulskiego pt. „Zostańmy przyjaciółmi”.

Dokumenty do pobrania: regulamin konkursu, pełnomocnictwo oraz karta zgłoszenia a także księga znaku ZOO Wrocław.

PARTNERZY KONKURSU

Partnerzy

Bootstrap Slider